• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61164
+
-

طرح ملی «دادرس» اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح دانش‌آموز آماده در روزهای سخت با عنوان «دادرس» با هدف تقویت ایمنی و کاهش خطرپذیری در حوادث در مدارس استان قزوین اجرا می‌شود. 

خیرالله رحمانی در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: این طرح در ۱۴۷ مدرسه و آموزشگاه متوسطه اول و پایه هشتم اجرا می‌شود و 2058 دانش‌آموز را تحت پوشش قرار خواهد داد. وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف ما از اجرای این طرح ملی، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای حوادث در مدارس کشور با تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابله با حوادث و ترویج فرهنگ ایمنی بین سایر اقشار جامعه توسط دانش‌آموزان آموزش‌دیده و ترویج مهارت‌های خودپنداری در میان دانش‌آموزان است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: این طرح در همه مناطق و شهرستان‌های استان اجرا می‌شود و موضوعات آموزشی مهم مورد توجه قرار می‌گیرد. رحمانی یادآور شد: موضوعات آموزشی از جمله پناه‌گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، حمل مصدوم، اطفای حریق، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ و اسکان اضطراری به صورت تئوری و عملی است. 

وی گفت: تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در المپیاد آماده استانی ۱۶ تیم است که 8 تیم در بخش دختران و 8 تیم در بخش پسران پیش‌بینی شده و هر تیم را ۱۴ نفر تشکیل می‌دهند. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: تاریخ برگزاری مسابقات المپیاد دختران در ۲۹ خرداد و المپیاد پسران نیز ۳۰ خرداد است. 

رحمانی توضیح داد: تیم‌های آموزش‌دیده مدارس برای ایجاد انگیزه و آمادگی بیشتر در سطوح مختلف مدرسه، منطقه، شهرستان و استان به رقابت می‌پردازند و 2 تیم قهرمان دختران و پسران استان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید